Reacties van klanten

Diverse ondernemingen laten verkopers trainen door Hielke Dijkstra. Een aantal van de deelnemers geven hieronder weer wat het effect is van de Sales Training.
 

 

 

Catrien d’Ancona, Sales Manager Large & National Accounts
Douwe Egberts Professional - Utrecht

“Mede door de beurstraining van Hielke is onze beurs dit jaar een bijzonder groot succes geweest. De training van Hielke heeft onze (National) Account Managers enorm veel houvast gegeven. Hielke heeft ons met name geholpen met het effectief voeren van korte gesprekken met klanten en prospects, waardoor we onze tijd op de beurs optimaal hebben besteed. Account Managers voelden zich zekerder, waren attent en to-the-point, dat was het grote succes. Voor de toekomst wil ik hier zeker weer en meer gebruik van maken. ”
 

 

 

Sandra Holwerda, Senior Managing Consultant
Randstad Professionals - Diemen

Consultative Selling
“Randstad Professionals voor de regio Noord Oost is een sterk groeiend onderdeel binnen Randstad. Wij willen continue verbeteren en ons motto is dan ook: morgen beter dan vandaag. Met Hielke hebben wij een exclusief middagprogramma samengesteld om onze salestechnieken weer aan te scherpen. Een prachtige actieve middag, niet meedoen is geen optie bij een training van Hielke. In korte tijd veel verschillende aspecten inzetten met daarbij ruimte voor eigen inbreng hebben wij als zeer prettig ervaren deze middag”
 

 

 

Kees Neven, Managing Partner & Founder van Enable-U - Amsterdam

“Samen met onze Sales afdeling hebben wij een training Situationeel Verkopen gehad. De intensieve training, heeft ons inzicht gegeven in het contact dat wij hebben met klanten en wat deze betekenen voor onze communicatie- en verkoopvaardigheden. Met name de kracht van het stellen van de juiste vragen heeft ons verrast. Hielke heeft ons nieuwe inzichten gegeven waardoor we nu Sales anders gaan aanpakken. Wij communiceren voortaan doelgerichter!” 
 

Mark Vletter - Voys Telecom

 

 

Mark Vletter, Oprichter en eigenaar van Voys Telecom - Groningen

“Bij Voys werken hele goede adviseurs. We wilden kijken hoe we onze adviesgesprekken nog beter konden inrichten en Hielke Dijkstra kwam “highly recommended”. Door het anders opbouwen van de gesprekken zijn we nog beter in staat om echt te luisteren naar de klant wat een positief resultaat heeft gehad op de gesprekken zelf en de commerciële resultaten. Voys is een snelgroeiend bedrijf en nieuwe adviseurs adopteren de werkwijze van hun collega’s snel. Daarmee leverde de training een prachtige bijdrage aan de totale kwaliteit van Voys.”

 

Wilbert van der Steeg - Market Call

 

 

Wilbert van de Steeg, Directeur MarketCall - Apeldoorn

“MarketCall draagt bij aan een continue stroom van afspraken bij haar klanten. Ook voor ons zelf worden al jarenlang kwalitatieve bezoekafspraken gemaakt. Om optimaal te scoren en goed voorbereid aan tafel te zitten hebben we gekozen voor een salestraining van Hielke Dijkstra. Wat opvalt is dat hij heel ECHT is en daardoor iedereen in de groep direct bij de les heeft. Mede doordat hij zich ook kwetsbaar op durft te stellen staan mensen open voor verbetering en voor zijn aanpak. Hij heeft ons een spiegel voorgehouden en enthousiast gekregen voor een andere kijk op verkoop.

Verkoop is zoveel makkelijker en leuker als je de argumenten van de klant kan gebruiken. Hiervoor zul je open vragen moeten stellen en dat viel nog niet mee. Toch zie je dat wanneer je dit toepast de kans op succes groter is dus wordt dit in de praktijk nu dagelijks toegepast.

Met zijn innemendheid en oprechte aanpak heeft hij ons een stap verder geholpen. Ik kijk al weer uit naar de volgende training. ”

 

Geurt Kok - TRUE Communications

 

 

Geurt Kok, Directeur TRUE Communications - Apeldoorn

“Het bouwen en activeren van merken is ons vak. Communicatieproblemen oplossen voor onze klanten ons ding. Om op niveau te kunnen sparren met onze klanten zijn behalve de vakinhoudelijke kennis ook de persoonlijke communicatie en commerciële vaardigheden belangrijk. Deze vaardigheden moet je in de basis, van nature, hebben maar je kunt ze wel terdege verder helpen ontwikkelen.

Wij hebben Hielke gevraagd om een training op maat voor ons te verzorgen. Inmiddels hebben we er 3 dagen commerciële trainingen op zitten en is de 4e alweer geboekt. Wij zijn er van overtuigd dat wij ons moeten blijven ontwikkelen. Hielke weet op een uitstekende manier, afgestemd op de praktijk, ons hierbij te coachen. ”

 

Joost Rings - Primoteq

 

 

Joost Rings, Directeur Primoteq - Rotterdam

“We hebben de 2-daagse training van Hielke gevolgd met een team van 12 personen; allen direct in contact met onze klanten, maar vanuit diverse invalshoeken. Het doel van de training was om als team beter op elkaar in te spelen en onszelf waar nodig te herijken in onze relatie naar de klant. De wereld om ons heen verandert snel en daarmee ook de behoeften van onze afnemers. Op die ontwikkelingen moeten wij als dienstverlener continu schakelen en de commerciële training van Hielke bood daarin goede en vooral bruikbare handvatten.”

 

Roland van der Hoek - Recitel Insulation

 

 

Roland van der Hoek
Commercieel Manager bij Recticel Insulation - Kesteren

“Als je commercieel succesvol wilt zijn, zijn er een aantal basiscompetenties waaraan je moet voldoen. De strategie van Recticel Insulation is dat de mensen binnen onze organisatie volop de gelegenheid krijgen deze competenties te ontwikkelen. Voor de ontwikkeling van verkoopcompetenties hebben wij Hielke gevraagd een training aan te bieden tijdens de vastgoedbeurs Provada 2012. Door coaching on the job heeft ons verkoopteam kennis gemaakt met de pragmatische aanpak van Hielke. Het netwerken, het benaderen van leads en het efficiënt organiseren van de beschikbare tijd waren het aandachtsgebied van deze beurstraining. We hebben als team de bijdrage van Hielke als zeer professioneel en opbouwend ervaren. Voor Recticel Insulation een bewezen succes.”

 

Menno Bakker - Narvic

 

 

Menno Bakker, Directeur Narvic – Leeuwarden

“Het was een aparte ervaring voor ons, omdat wij van huis uit schrijvers en filmers zijn, die zich wat onwennig voelen als iets ook maar een beetje in de richting gaat van verkoop. Maar, ik besefte dat we onszelf daar ook tekort mee doen. Ik denk dat wij behoorlijk uniek zijn in de manier waarop wij werken. Ik zie ook hoe effectief onze teksten en korte films zijn, die we voor klanten maken. We vonden dat we wel eens mochten leren hoe je gewoon door middel van oprechte belangstelling en een leuk kort gesprek kunt horen waar een relatie nog meer behoefte aan heeft. Dan komt er vaak ook wel een natuurlijke situatie waarbij je iets meer over jezelf kunt vertellen. Hielke heeft ons op voortreffelijke manier laten zien hoe je vooral door middel van open vragen een goed gesprek op gang krijgt. Die gesprekken voeren wij nu bijna iedere dag met relaties. En daarin prijzen we niet alleen onszelf op een natuurlijke manier aan, maar ook onze belangrijkste klanten. Het gaat in het zakenleven immers niet alleen om jou, maar ook om jouw relaties, die jou vertrouwen geven en mogen verwachten dat je ze vertegenwoordigt.”

 

Bart Bouwhuis - Vripack

 

 

Bart Bouwhuis, Director of Design Vripack  -  Sneek

“Wij zijn erg te spreken over de communicatietraining van Hielke Dijkstra. Tijdens de training wordt veel aandacht besteed aan effectieve communicatie waarbij je op een juiste manier wordt gewezen op verbeterpunten. Tijdens de training worden duidelijke voorbeelden gebruikt en krijg je goede handvaten en technieken toegereikt. Hielke vertelt tijdens zijn training op een enthousiaste, duidelijke en persoonlijke manier waarbij hij de leerstof aanpast op de persoon/groep die hij tegenover zich heeft”

 

 

 

Alex van Ginneken, Internet Marketeer bij mediaCT  -  Groningen

“De training heeft mij bewust gemaakt van mijn 'gedrag' en de commerciële resultaten sterk verbeterd. Sinds de eerste training aan ons team in september 2008 heeft Hielke een enorm positief effect gehad op de verdere groei van onze organisatie. Voor de training draaiden wij op de automatische piloot maar sindsdien zijn we veel effectiever en strategischer in onze gesprekken en aanpak.”

 

 

 

Leo Smid, Directielid FOCWA  -  Sassenheim

“Met veel plezier denken wij terug aan de door Hielke Dijkstra verzorgde trainingen. In een zeer positieve sfeer wist hij het (commerciële) denkpatroon van onze cursisten te veranderen. Dit resulteerde in een geheel andere wijze van ‘verkopen’ waarbij de relatie met de klant en zijn echte wensen centraal komen te staan. Trainingen die bleven hangen omdat eerst het denkpatroon werd aangepakt. Resumerend, wij kunnen u een training van Hielke Dijkstra van harte aanbevelen.”

 

 

 

Henk Paul Krijgsheld
Commercieel Directeur bij HOF audio-licht-beeld-eventsupport  -  Haren

“Deelname aan een cursus is voor je personeel bijzonder verfrissend, het trainen van je mensen is minstens zo belangrijk. Dat laatste hebben we mogen ervaren tijdens de salestraining van Hielke Dijkstra. Het is geen sinecure om technisch georiënteerd personeel te overtuigen van het belang van een commerciële training, er bestaan (in ons geval: bestonden :-) ) veel vooroordelen. Dat het vaktechnisch 100% in orde moet zijn, daarover bestaat in ons bedrijf geen enkele discussie. Hoe we onze klanten daar op een goede, prettige manier in meenemen was reden om aan deze training deel te nemen - een verdiepingsslag maken met wie en op welke manier je zaken doet. Op een heel ontspannen manier heeft Hielke ons laten zien wat verkopen nu feitelijk inhoudt door er een aantal beginselen van uit te leggen. Maar vooral de videotrainingen en de evaluatie ervan, hebben ons bij het belang bepaald van het voeren van een correct verkoopgesprek. Het gedrag van onze mensen in contacten met klanten is door deze training veranderd, het heeft intern het gesprek over de omgang met onze klanten nieuw leven ingeblazen. Kortom, voor ons bedrijf is deze training van groot belang gebleken! ”

 

 

 

Tjitte Folkertsma, Commercieel Directeur bij mediaCT  -  Groningen

“Sinds de training ben ik heel anders gaan kijken naar sales. Mijn vooroordeel dat je leert om lucht te verkopen bleek volledig ongegrond. Echt luisteren en daardoor toegevoegde waarde creëren in de rode draad die mij en nu ook mijn klanten bij zijn gebleven. Was een zeer leerzame en gezellige dag.”

 

 

 

Hielke Dijkstra, Directeur TRIOS bv  -  Neede

“Je zult maar Hielke Dijkstra heten en gebeld worden met de vraag of je jouw domeinnaam (hielkedijkstra.nl) wilt afstaan. Als tegenprestatie werd een verkooptraining geboden voor het management team van ons bedrijf. Vraag is nu of je de waarde van deze unieke domeinnaam kunt vergelijken met een verkooptraining van een unieke trainer met dezelfde naam. Ik kan alleen mijn kant van de deal beoordelen en concluderen dat ik er geen spijt van heb. Mijn beste deal tot op dat moment!.”

 

 

 

J. Emile Hoogeveen
Directeur Schiebroek Dakbedekkingen Best BV  -  Best

“Enige tijd geleden heb ik, op uitnodiging van onze inkooporganisatie, een verkooptraining van Hielke Dijkstra gevolgd. Ondanks dat er in de groep een redelijk verschil zat in de ervaringen van de cursisten wist Hielke op treffende wijze voor elke deelnemer praktische handvatten aan te reiken. Bijzonder leerzaam is het herkennen van je valkuil (in mijn geval te enthousiast en daardoor meer praten dan luisteren). Na de training ben je in staat om je dagelijks gevoerde verkoopgesprekken zelf te beoordelen aan de hand van de behandelde onderwerpen en structuren. Prima tool om je vaardigheden continu te kunnen verbeteren. Conclusie: Gewoon Doen, het legt je geen windeieren!”

 

 

 

Jan de Jong, Directeur Nulvijf Reclame- en promotie bedrijf  -  Drachten

“Ondanks dat ik Hielke Dijkstra al een aantal jaren ken heb ik eind 2010 pas een training van Hielke gehad. Dit had ik eerder moeten doen. Nu pas besef ik waar ik mee bezig was tijdens een gesprek. Ondanks dat wij op ons gebied een goed verhaal hebben bij de klant en vaak scoren kan het dus nog veel beter! Je houding, het niet leiden van een gesprek, open vragen stellen e.d. zijn punten waar veel aandacht aan besteed wordt. Na de training van Hielke zijn mijn gesprekken met (potentiële) opdrachtgevers veel effectiever en haal dus veel meer resultaat uit deze gesprekken.
Een positieve ontwikkeling.”

 

 

 

Eelke Schaap
Verkoop/projectleider bij Roestvaststaalindustrie Westra BV  -  Elahuizen

“Door het leren luisteren en het stellen van de juiste vragen heeft de cursus van Hielke Dijkstra er toe bijgedragen dat ik de juiste opbouw van een verkoopgesprek kan toepassen en er concrete afspraken gemaakt worden. Het heeft er voor gezorgd dat ik mij beter op mijn gemak voel bij verkoopgesprekken.”

 

 

 

Jelle Teitsma, Consultant bij RSB Uitzendbureau B.V.  -  Leeuwarden

“Hielke heeft mij (weer) doen inzien dat met name de luisterfase van essentieel belang is in een - al dan niet zakelijk - gesprek, zeker wat mijn werkomgeving betreft. Als consultant werk je dagelijks met een breed scala aan mensen en daarbij heb je te maken met verschillende hiërarchische niveaus. Het luisteren, onderwijl nadenken, jezelf verplaatsen in de gesprekspartner en het stellen van gerichte, open vragen is iets wat tijdens de training goed naar voren kwam. Daarbij is het belangrijk om jezelf in de uitzendbranche te kunnen verkopen op basis van ondermeer verbale en non verbale communicatie, de kracht van je bedrijf te benoemen en een bepaalde uitstraling tentoon te spreiden. Hielke heeft daar een bewustwordingsproces van gemaakt, iets wat ik probeer uit te dragen naar anderen. Al met al heb ik een zeer positief gevoel aan zijn training overgehouden.”

 

 

 

Peter Postma, Point4media  -  Drachten

“Enorme leerzame dag geweest. Praktisch toepasbaar en leuke stof om mee aan de slag te gaan. Het rollenspel biedt direct mogelijkheid om de opgedane kennis te testen, bovendien ontvang je gelijk feedback van Hielke maar je hoort ook hoe andere cursisten het hebben ervaren. Door de gerichte training is de stof verwerkbaar en ga je er ook daadwerkelijk mee aan de slag na de training.”

 

 

 

Erna van der Werff, Project Manager Inqubator  -  Leeuwarden

“Als voorbereiding op de Bedrijven Contactdagen voor Noord Nederland (BCD) werd op woensdag 9 maart vanuit Inqubator Leeuwarden de workshop Netwerken & Presentatietechnieken van Hielke Dijkstra aangeboden. Starters konden zich hiervoor inschrijven en ook partners van Inqubator Leeuwarden waren welkom. Trainer Hielke Dijkstra zorgde voor een interactieve workshop voor de selecte groep van 12 deelnemers. Door rollenspellen werd iedereen continu bewust gemaakt van de uitwerking van hun communicatie op een zakelijk contact. Er werd gedurende de dag aanhoudend geoefend met commerciële gesprekstechnieken. Dit heeft niet alleen geresulteerd in bekwaamheid in het voeren van een effectief commercieel gesprek, maar heeft er ook voor gezorgd dat de deelnemers zelfverzekerd netwerkgesprekken aangaan. Met het oog op de aankomende BCD was de doelstelling van de training ‘het verbeteren van de verbale (o.a. elevator pitch) en non verbale communicatie tijdens netwerkmomenten’. Deze doelstelling werd ook ruimschoots behaald. Deelnemers ervoeren de workshop als een gedegen voorbereiding op de BCD, en zijn overtuigd een succesvolle beurs tegemoet te gaan. ”

 

Edwin Dijkstra, Internet Marketeer bij mediaCT  -  Groningen

“Een erg waardevolle cursus, waarbij rekening wordt gehouden met persoonlijke doelen. Hoewel ik een cursus van 'maar' een dag volgde, ben ik wel bewust van fouten die ik voorheen maakte. De cursus heeft een goede basis gevormd voor communicatietechnieken in salesgesprekken.”

 

 

 

Frank Leegstra, CoBrowser.net  -  Amsterdam

“Sinds de cursus merk ik dat mijn slagkracht een stuk verhoogd is. We zijn daarna ook direct aan de slag gegaan met cold calling. Het resultaat is verrassend goed!”

 

 

 

Jeroen Mahler, CoBrowser.net  -  Amsterdam

“Na de cursus kon ik met behulp van een belscript meteen aan de slag met cold calling. Door het focussen op open vragen, merk ik dat er meer ingangen ontstaan voor het maken van een afspraak!”

 

 

 

Albert Mulder, Accountmanager bij Tolsma Tankbouw  -  Heerenveen

“Ik ben zeer te spreken over het effect van de verkooptrainingen van Hielke Dijkstra. Het stelt mij in staat om succesvoller te functioneren. Een waardevolle investering voor iedere verkoper.” 

 

 

 

Carolien de Lange
Eventmanager bij Van der Meulen Business Events - Sneek

“De Open Telefoon Training was een zeer leerzame ervaring. Door middel van het vaststellen van persoonlijke doelstellingen wordt de cursus een voor iedere deelnemer op maat gemaakte training. Met de rollenspellen en voorbeelden uit de eigen praktijk leer je het belang van extra goed luisteren en daarmee de juiste vragen te stellen om verkoopsignalen op te pikken. De persoonlijke feedback van medecursisten en Hielke leiden ertoe dat de opgedane kennis direct toepasbaar is.” 

 

 

 

Yke van der Wal, Directeur Action4kids Nederland - Nijemirdum

“Al enige tijd waren wij opzoek naar een trainer welke ons kon helpen met een stukje professionaliseren op het gebied van koude acquisitie en het maken van afspraken met bestaande klanten. Hielke heeft een training specifiek voor ons bedrijf verzorgd voor telefonische acquisitie en persoonlijk contact met de klant. De reacties na de training waren bijzonder positief en nog steeds heeft Action4kids Nederland profijt van deze training, we hebben er veel van geleerd maar ook veel plezier gehad.” 

 

Reacties van klanten